Meet our Impact Camp mentors: Ferdi Van Heerden

Helsinki Challenge is heading to the next stage. At the Helsinki Challenge Impact Camp 9th–10th April 2015, 20 amazing challenge teams be given a new question to solve: what is the actual impact we are aiming for with our solution? Who benefits from our solution and how? With whom and how can we reach our goals? Is this solution idea the right one to reach the desired impact, or do we need something completely different?

At the Impact Camp, various stakeholders and experts both from abroad and Finland will join the Helsinki Challenge teams. It's a unique chance for experts and stakeholders to participate in Helsinki Challenge, co-create with teams and be a part of the future of science. Meet one of them!

Ferdi van Heerden: Design thinking perked up New Zealand's exportation

Here is a South African who helped to write a book on Finnish design. Ferdi van Heerden assisted the authors of Out of the Blue: The Essence and Ambition of Finnish Design (Gestalten, 2014) in finding the roots of Nokia in Finland’s design history. Van Heerden has over 20 years of experience in international marketing and design. He has worked for the likes of legendary design company IDEO, Speedo, and the Saatchi & Saatchi advertising agency. Today, he’s a consultant for actors in various different fields on managing, strategy and design. Van Heerden’s clients include Microsoft, virtual marketplace Etsy, and the government of New Zealand. The latter lead to an article on how introducing design thinking in companies revitalized the whole country’s exports. Van Heerden believes that the best results are born through cooperation.

Ferdi van Heerden: muotoiluajattelu piristi Uuden-Seelannin vientiä

Tässä on eteläafrikkalainen, joka ollut mukana tekemässä kirjaa suomalaisesta muotoilusta. Ferdi van Heerden auttoi Out of the Blue: The Essence and Ambition of Finnish Design (Gestalten, 2014) -kirjan tekijöitä löytämään Nokian juuria suomalaisen muotoilun historiasta. Van Heerdenillä on yli 20 vuoden kokemus kansainvälisestä urasta markkinoinnin ja suunnittelun saralla. Hän on työskennellyt muun muassa legendaarisessa muotoiluyrityksessä IDEOssa, Speedon markkinointijohtajana ja Saatchi & Saatchi -mainostoimistossa. Nykyisin hän konsultoi ja auttaa eri alojen toimijoita johtamisen, strategian ja suunnittelun alalla. Van Heerdenin asiakkaisiin kuuluvat Microsoft, käsityöläisten ja luovien pienyrittäjien verkkokauppapaikka Etsy sekä Uuden-Seelannin hallitus, jonka kanssa tehdyn työn perusteella van Heerden kirjoitti artikkelin siitä, miten muotoiluajattelun omaksuminen yrityksissä piristi koko maan vientiä. Parhaiden ratkaisujen van Heerden uskoo syntyvän yhdessä työskentelemällä.